Malaga; een daagje strand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Malaga; een daagje strand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Malaga; een daagje strand

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 6: 26-08-2010

Deze dag besloten we lekker aan het strand door te brengen. Aangezien de pilsners van de avond ervoor, om de overwinning van Ajax op Dinamo te vieren er toch aardig inhakten, was het bijna rond de middag toen we eindelijk in touw waren.
Na het aanschaffen van een Telegraaf togen we richting de costa. Hier hebben we lekker de hele dag onder een palmboom gelegen en gezwommen.
´s Avonds hadden we afgesproken met Katharina, een duitse serveerster van de Ierse pub van de avond tevoren. Na eerst nog te hebben gegeten in een Spaans restaurantje, hebben wij ons bij haar gemeld. Zij zou ons namelijk kennis laten maken met het nachtleven van Malaga en dat was behoorlijk indrukwekkend als we haar moesten geloven. Enfin, onderzoekend van aard als wij zijn, wilden wij hier uiteraard meer van weten. Zodoende dronken we eerst wat in de Ierse pub, alvorens de stapschoenen onder te binden. Kathie, zoals we haar mochten noemen, wist id de leuke plaatsen te vinden en daarnaast kende ze ook nog eens heel veel mensen. Voornamelijk personeel en eigenaren van horecagelegenheden. Dit had voor ons als grote voordeel dat we sinas en cola voor een gereduceerd tarief konden bestellen, wat zeker in Spaanse Discothekka´s aardig in de papieren kan lopen.

Om een lang verhaal kort te maken, de avond duurde nog erg lang en we kunnen de stad Malaga zowel de liefhebbers van het dagelijkse als van het nachtleven aanraden.