Sevilla / Matalascañas / Sevilla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Sevilla / Matalascañas / Sevilla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Sevilla / Matalascañas / Sevilla

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 11, 31-08-2010

Deze dag zouden we 's avonds omstreeks 23.00 vertrekken vanuit Sevilla, met de bus naar Madrid.

Na het ontbijt werd er dus 's ochtends uitgecheckt in het hostel. We mochten onze tassen laten staan en ophalen als we definitief 's avonds vertrokken.

Op aanraden van een stel Aussies (inwoners van Australie) zouden we naar een naburig hotel lopen, net doen alsof we gasten waren en daar lekker de dag aan het zwembad doorbrengen. Rond de middag gingen wij dus op pad om dit snode plan ten uitvoer te brengen.
Het zwembad zou zich op het dakterras bevinden. Eenmaal aangekomen op verdieping 5, tot hier ging alles prima, bleek er een toegangsdeur te zijn naar het zwembad. En hiervoor had je een pas nodig.... We besloten ons vervolgens beneden bij de balie te melden, wellicht dat we tegen betaling konden zwemmen. Helaas ging ook dit niet door, het zwembad was alleen voor gasten.

Nadat we nog wat gezocht hadden naar een zwembad, besloten we, het was nog vroeg, een bus naar het dichtsbijzijnde strand te pakken. Dit bleek het stadje Matalascañas te zijn. Na eerst nog wat hinder te hebben ondervonden van een onwillige spaanse buskaartjesverkoper, hij weigerde ons te helpen aangezien we geen vloeiend spaans spraken, kwamen we een uur later dan toch aan in deze badplaats. Matalascañas ligt aan de Atlantische oceaan, aan de portugese kant van de straat van Gibraltar, en zodoende waren de golven hier bijvoorbeeld veel hoger.
Na hier lekker de dag door te hebben gebracht in het zonnetje, gingen we weer terug naar Sevilla. Hier werden de tassen opgehaald in het hostel, en na iedereen vriendelijk gedag gezegd te hebben, verlieten we ook deze stad weer. Op naar de hoofdstad van Spanje, Vamos a Madrid.....

• 31 Augustus 2010 - 20:30

Letty:

Hoi mannen! ben gruwelijk jaloers op jullie.... daarom maar een weekendje Ameland geboekt....
    Geniet er nog van en neem een souvenir-tje voor me mee Peet!
    't Is maar stilletjes hier hoor..
    Groetjes Letty

• 01 September 2010 - 11:14

Gerard:

Hey Dolus & Peet,

Leuk om te lezen dat alles goed verloopt daar in't zuiden.

Het "vrouwelijke gehalte" is wat aan de lage kant op de foto's, zag ik? Ik ga er daarom maar vanuit jullie druk bezig zijn met culturele dingen daar.....?

Doeiii Gerard.

• 01 September 2010 - 11:14

Gerard:

Hey Dolus & Peet,

Leuk om te lezen dat alles goed verloopt daar in't zuiden.

Doeiii Gerard.

• 01 September 2010 - 13:22

Edwin:

Hey Mannen,

Jullie hebben inmiddels een mailtje ontvangen met meer info over jullie volgende reis! ;-)

Verder prima weer lijkt me! Is Madrid een beetje een mooie stad of alleen nog maar de kroegen verkend?

Mzzl

• 03 September 2010 - 06:35

Jos:

Hey mannen,

Tip voor de volgende keer: Als de deur van het zwembad niet open gaat, ga dan naast de deur staan en lees heel onopvallend een foldertje. Zodra iemand met pas de deur opent sla je toe!

Vette reis jongens, jammer dat jullie vandaag alweer naar huis moeten.

Mazzels