Sevilla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 10, 30-08-2010

Om 10.00 in de morgen stond de wekker te loeien, na een nacht die tot in de morgen duurde, was het lastig de bedstede te verlaten.
Echter het ontbijt was gratis in dit hotel, dus de moeite waard om er even uit te komen. Hierna zouden we weer snel onder de lakens kruipen.

Tijdens het ontbijt voelde ik me echter alweer vrij snel boven Jan, dus ik besloot mee te doen aan een wandeling door de stad, georganiseerd vanuit het hostel. Ook dit was gratis, dus dan ben ik hier uiteraard voor te porren. Peter voelde zich echter nog wat minder fit, dus die ging de binnenkant van zijn oogleden nog even aan een nader onderzoek onderwerpen.

De wandeltocht was, vond ik, een ware aanrader. Ondanks de hitte, die ook 's morgen alweer aanwezig is in Sevilla, herbergt de stad een groot aantal historische monumenten.
Enfin, na een uur of 2 door de stad te hebben gekuierd, heb ik ook nog maar even een siesta meegepakt.

Eenmaal helemaal goed uitgerust, liepen we in de middag een zogenaamde tapasbar binnen. Hier worden spaanse hapjes geserveerd, die ons eerder al goed bevielen. Ook nu was het weer smullen.
Vervolgens gingen we terug naar het hostel, waar we eigenlijk vrij snel in de tuin neerploften voor een gezellig samenzijn met de andere gasten. Deze dag bleek de baas van de toko jarig te zijn, dus 's avonds zou het feest zijn. De rest van de dag tot diep in de nacht hebben we dus maar in de tuin van het hostel doorgebracht, genietend van gebak, sangria en een kouwe Cruzcampo (bier van Sevilla) en omgeven door Polen, Koreanen, Jappen, Duitsers, Oostenrijkers en heel veel Aussies.

Vanwege deze gezelligheid werden uiteindelijk 'iets' na middernacht de bedden weer opgezocht.