Madrid - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Madrid

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 13: 02-09-2010

In verband met activiteiten de nacht hiervoor, hadden we wat opstart problemen. Nadat deze waren overwonnen, vonden we onszelf vroeg in de middag terug bij de wereldwijde favoriet onder de fastfoodliefhebbers, voor een vitaminerijk ontbijt. Onze laatste volledige dag stond immers op het programma en die kon uiteraard niet beginnen met een lege maag.

Na wat inkopen te hebben gedaan, vertrokken we met de metro richting het stadion van voetbalclub Real Madrid.
Deze club, door velen ook wel als de grootste ter wereld gezien, heeft een prachtig stadion, Estadio Bernabeu, en dit was voor bezoekers toegankelijk. Uiteraard tegen betaling, maar dit bleek zeer de moeite waard. Onder leiding van een gids werden wij door een museum geleid, mochten we de tribune en het veld op, zaten we in de dug-out, lagen we in het bubbelbad (nou ja, als de gids op Peter's uitnoding was ingegaan...) en verbleven we in de persruimte.
Toen we 2 uur later weer buiten stonden, danig onder indruk van dit prachtige stadion, werd dit eerst maar eens op een rijtje gezet in de Burger King tegenover.

Hierna gingen we met de metro weer terug naar ons hostel. We besloten maar even te gaan rusten / lezen, de energie begon overduidelijk uitgeput te raken.
's avonds rond 22.00 liepen we nog even de stad in voor ons laatste avondmaal, dat genuttigd werd bij een spaanse paellatent, zonder dat we overigens paelle aten.

Eenmaal weer terug in het hostel werden de tassen gepakt en de luiken nog even gesloten. Omstreeks 02.30 zou de wekker immers weer gaan, voor de terugreis naar ons mooie vaderland.