Sevilla - Madrid - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Sevilla - Madrid - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Sevilla - Madrid

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 12: 01-09-2010

De busreis door de Spaanse nacht, van Sevilla naar Madrid verliep soepeltjes. Even was er onderweg ophef, omdat een op een afrikaanse medicijnman gelijkend persoon, de plek innam van een ons bekende Australier. De Afrikaan bleek een bijzonder kaartje in zijn bezit te hebben en werd hiervoor beloond met een plek naast de chauffeur.
Onderweg werd 1x gestopt bij een tankstation / wegrestaurant. Hier kreeg ik de schrik van mijn leven. Ik liep naar binnen om even wat proviand in te slaan. Bij terugkomst zie ik eerst de chauffeur met zijn spulletjes weglopen, zijn dienst stopte hier kennelijk, en onze bus reed voor mijn neus weg....
Gelukkig voor mij ging deze slechts honderd meter verderop tanken, om zodoende het laatste stuk naar Madrid te kunnen overbruggen.

Enfin, omstreeks 05.30 werden we veilig in Madrid afgeleverd. We besloten maar meteen een taxi naar het centrum te pakken, om aldaar een hostel te regelen. Het eerste wat ons opviel was de drukte op straat. Het was woensdagmorgen vroeg en op straat barstte het van de jongeren, overduidelijk nog nagenietend van een heet avondje Madrid (Op woensdagmorgen!). Het hostel zoeken ging niet zo gemakkelijk, maar na een anderhalf uur rondslenteren vonden we er toch een, schitterend gelegen aan het Leidseplein van Madrid, de Plaza del Sol.

Na te zijn uitgeslapen, togen we rond de middag met de reisgids onder de arm de stad in. De route besloeg ongeveer 5 km en bracht ons bij al het moois dat Madrid te bieden had, van paleizen tot kerken tot mooie gebouwen en standbeelden. Hier zijn we tot vroeg in de avond mee in de weer geweest.

Na overdag actief te zijn geweest, was het 's avonds tijd om het nachtleven eens nader te onderzoeken. Onze ervaringen van nacht/morgen ervoor, deed ons vermoeden dat het wel eens een zware avond kon worden.
We hadden afgesproken met Kyle en Mandy, 2 wereldreizigers uit Australie, die in een hostel in de buurt verbleven. Hen hadden we de dag ervoor in Sevilla ontmoet en we bleken tegelijkertijd naar Madrid te gaan.
Vanuit hun hostel werd een kroegentocht georganiseerd, dus na het betreffende hostel te zijn 'binnengesneakt' sloten wij hier ons ook bij aan.
Zodoende gingen wij met een groep Aussies, Amerikanen, Britten en een Israelier op pad. Het idee was dat je 10 Euro betaalde en vervolgens in allerlei tenten naar binnen mocht en her en der gratis drank ontving. Zo mocht je in de eerste tent een uur gratis bier drinken voor dat geld, jullie begrijpen dat die 10 Euro toen al goed besteed was....

Al met al werd deze doordeweekse woensdagavond in Madrid een zware dobber en voor we het wisten was het alweer donderdagmorgen...