Van Granada naar Malaga - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Van Granada naar Malaga - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Van Granada naar Malaga

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 5: 25-08-2010

Deze ochtend ging de wekker erg vroeg, we gingen namelijk het wereldberoemd Alhambra met een bezoek vereren. Dit oude fort ziet uit over de stad Granada en is gebouwd door de Moren tijdens hun periode in Spanje. Het diende oa als verdeding van de stad en omvat naast kastelen ook een paleis en prachtige tuinen. Omdat dit dagelijks door duizenden mensen wordt bezocht, raadde men ons aan vroeg in de morgen al naar de poorten van Alhambra te gaan.
Zodoende stonden wij rond 07.00 voor de deur en tot onze verbazing zat/stond er zeker al een man 50 te wachten totdat de ´tent´ om 08.00 zou opengaan. Wij schoven gezellig aan en toen om 08.00 de poorten openden, stonden er inmiddels vele honderden mensen achter ons. Naast gereserveerde plaatsen, zouden er deze ochtend zo´n 500 kaarten in de losse verkoop gaan. Omdat wij uiteraard niets hadden gereserveerd, hoopten wij bij de eerste 500 te zitten, wat gelukkig ook het geval bleek.
De volgende 2 uur bezichtigden wij Alhambra te voet. Er werden mooie foto´s geschoten en aangezien het nog vroeg op de dag was, was het aangenaam vertoeven aldaar.

Nadat we de koffers gepakt hadden, vertrokken we richting busstation van Granada. We zouden weer verder richting het zuiden gaan, naar Algeciras om precies te zijn. Nadat we tickets hadden aangeschaft, bleek dat we nog 2 uur op de bus moesten wachten. Deze tijd besloten we te doden op het terras van de naburige Mac. Vervolgens besloten we eens door onze reisgids te bladeren en om te kijken wat er gemeld werd mbt Algeciras. Dit viel niet mee, er was eigenlijk geen reden naar deze lelijke industriestad te gaan, tenzij je naar Marokko wilde. Hiervandaan gaan namelijk de boten naar de andere kant van de Straat van Gibraltar. Voorzien van deze informatie besloten we de plannen te wijzigen. De busreis zou immers 6 uur duren en hier hadden we ook niet zo heel veel trek in. Peter zei daarom: ¨Ik denk dat ik liever naar Mala ga¨... Omdat ik dit ook wel een mooi idee vond, werden de buskaarten omgezet. Dit scheelde in de kosten en vooral in reisduur, de reis duurde namelijk 1.5 uur.
Omstreeks 15.30 waren we in Malaga en begon de zoektocht naar een dak boven ons hoofd. De Lonely Planet beval Hostel Derby aan, dus een taxichauffeur werd aangeschoten om ons hier naartoe te brengen. De beste man sprak alleen spaans, zoals zovelen hier, maar gaf aan dat het geen enkel probleem was. Hij zette ons ergens af en we dienden alleen de hoek maar om te lopen volgens hem. Dit bleek in de praktijk echter een ander verhaal en na een keer of 10 de verkeerde kant te zijn opgestuurd bereikten we uiteindelijk een uur later totaal bezweet en de uitputting nabij ivm de zware tassen, Hostel Derby. Het bleek te zijn gelegen naast een Mac en in de buurt van het strand en een aantal kroegen, dus dat deed ons humeur onmiddelijk weer opklaren.

Na te zijn ingecheckt en een paar kouwe kletsen soldaat te hebben gemaakt, ze kosten in het hostel slechts €1,-!, besloten we onze magen te gaan vullen bij de Mac. Zoals een echt fastfoodrestaurant betaamt, was dit ook ´fast´ geregeld. Vervolgens gingen we op zoek naar een Ierse pub, Ajax moest namelijk het belangrijke duel tegen Dinamo Kiev spelen.
Deze pub was snel gevonden, een straat achter ons hostel, en Ajax werd id uitgezonden. Aangezien we ruim op tijd waren, werden eerst de voetbaltafel en het dartsboard uitgeprobeerd. Vervolgens gingen we er eens goed voor zitten. De pot eindigde voor Ajax en eenieder die ze een warm hart toedragen zeer positief, dus de avond was meer dan geslaagd.
In de pub bleek daarnaast een duitse, uit Dortmund, te werken. Alle vooroordelen over onze oosterburen werden uiteraard onmiddelijk aan de kant geschoven. Afgesproken werd dat zij de volgende dag een rondleiding door het nachtleven van Malaga zou verzorgen.