Daagje Granada - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Daagje Granada - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Daagje Granada

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 4: 24-08-2010

Na een dag voornamelijk in de bus zitten, wachtte nu een actieve dag. De wekker klonk in alle vroegte, zo rond 09.00.... Na een ontbijtje in het centrum, begonnen we aan een wandelroute die ons door het centrum van Granada zou leiden.

Deze tocht duurde uiteindelijk een uur of 3, exclusief een aantal tussenstops, en was zeer de moeite waard. Granada is wat betreft architectuur meer een arabische dan een spaanse stad, dit als gevolg van een eeuwenlange overheersing door de Moren. De straatjes zijn erg smal en lopen schots en scheef door elkaar, af en toe onderbroken door een pleintje met een kerkje. Wat ook erg leuk is, zijn de spaanse volkszangers die hier aanwezig zijn. Op een willlekeurige plek gaan zijn met hun gitaar staan of zitten en beginnen te spelen en te zingen. Uiteraard hopen zij hiervoor een beloning te ontvangen, maar zelfs deze hollandse krenten vonden dat ze die €0.50 dubbel en dwars hadden verdiend....

Na de wandeltocht ergens in de middag te hebben afgesloten, besloten we naar een park te gaan. Peter las hier zijn boek uit, volgens eigen zeggen heeft hij zelden zo snel een boek uit gelezen, en ik werkte wat aan mijn huidskleur. Granada ligt in het binnenland, dus het bezoek aan een zee behoorde helaas niet tot de mogelijkheden.

Eenmaal avond gingen we op zoek naar een kebabtent. Zoals wellicht eerder vernoemd zijn de moslims alweer ruim 5 eeuwen geleden uit Granada weggejaagd, de plaatselijke shoarmaboer was destijds gelukkig gespaard gebleven. De waterpijp sloegen we vriendelijk af, de kebab was om je vingers bij af te likken.

Aangezien Sevilla vanavond Champions League voetbal speelde, besloten we een Ierse pub op te zoeken (hier werd ongetwijfeld voetbal uitgezonden). Op 2 schermen werd hier voetbal getoond. Uiteindelijk zaten wij met een wat typische Engelsman, fan van het Italiaanse Fiorentina, naar Sampdoria tegen Werder Bremen te kijken. Omdat het gunstig was voor Fiorentina dat Sampdoria zou winnen, was deze Engelsman fanatiek voor de Italianen. Ons maakt het, onder het genot van een flinke Ierse pul niet zo gek veel uit, maar uiteraard nog liever die spaghetti-vreters dan onze deutsche freunden. Dat uiteindelijk de duitsers wonnen, zal hoogstwaarschijnlijk niemand verbazen.

Leuk voor Peter was dat het nietige Braga, uit Portugal, Sevilla versloeg en derhalve ook in de Champions League aanwezig zal zijn dit seizoen. Braga speelt namelijk in kleding van het u welbekende merk Macron, mocht het u niet bekend zijn; dit merk wordt door Peter´s bedrijf Velocita Sportswear vertegenwoordigd. De zakenman in ons aller vrind kwam gelijk op, als de spits van Braga in de Champions League de verdedigers van Chelsea, de keeper van Real Madrid en de gehele ploeg van Inter te kakken zet, in een Macron shirt, dan straalt dit succes ongetwijfeld af op Velocita Sportswear!

Tevreden aanvaarden wij vervolgens, enigzins slingerend, de terugweg naar Hostel Mathilde.

• 26 Augustus 2010 - 17:54

Ria:

geweldig zo zie je nog wat van een land
    en beter weer als hier heel de dag hebben we regen gehad leek wel herst groetjes Arie en Ria