Reis naar Granada - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Reis naar Granada - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Reis naar Granada

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 3: 23-08-2010

Deze dag stond in het teken van ons vertrek uit Valencia. We hadden alles wel weer gezien in de Sinaasappelstad en vonden het tijd om naar het zuiden af te reizen, naar Granada om precies te zijn.
Deze historische stad was volgens eenieder die we erover aanspraken in Valencia een absolute aanrader. Door mensen uit alle hoeken van de wereld schijnt de stad bezocht te worden en het is beroemd als laatste stad waar de Moren vele eeuwen geleden in Spanje heersten. Van hieruit zouden ze door de Spaanse veroveraars (conquistadores) de Middellandse Zee over gejaagd worden.

Omstreeks 08.00 verlieten we met een lach en een traan Hostal el Rincon. Iets verderop pikten we een ontbijtje mee om vervolgens door een taxichauffeur naar het busstation van Valencia gebracht te worden.

De bus naar Granada bleek om 09.30 te vertrekken, dus we waren netjes op tijd. Waar we echter van schrokken was dat de trip naar Granada maar liefst 10 & 1/2 uur zou duren. De verwachte aankomst tijd in Granada was namelijk rond 20.00. Aangezien er niet echt andere opties waren, besloten vol goede moed toch maar in te stappen. Kijkend op de kaart bleek het toch een aardig ´hoekie´ te zijn, zo´n 530km. Daarnaast stopte de bus onderweg misschien wel een keer of 30, dus waarom het even duurde was snel verklaard.

Enfin, de reis verliep uiteindelijk prima. Naast de diverse stops op busstations, werd er om de paar uur een halfuurtje gestopt. Ook het uitzicht vanuit de bus was mooi en we hadden gelukkig voldoende beenruimte. Toch konden we een kleine zucht van verlichting niet onderdrukken toen we rond 20.00 opeens Granada voor ons zagen liggen.
Op het busstation wisten we al een hostel te scoren, ditmaal voor maar liefst €16,- pp per nacht, dus dat was weer helemaal prima. Na hier te zijn geinstalleerd liepen we nog een rondje door de stad en aten we wat in een wederom (ja ja, we zijn enorm gewaagd bezig) Spaans restaurant. Ook nu smaakte het overigens buitengewoon. Hierna werd nog even een internetcafe aangedaan en daarna werd alweer snel ons hostel opgezocht.

De volgende dag zouden we immers weer eens wat gaan doen, na een dag op onze krent in een bus zitten.

• 25 Augustus 2010 - 16:00

Jannie Van Den Dool:

Hallo Martijn en Peter

Waar blijven die mooie foto,s van Valencia en Granada?Maak er nog maar een mooie week van.
    Groetjes uit Brandwijk

• 26 Augustus 2010 - 08:11

Jos:

He mannen,

Gaaf man backpacken in Spanje. Maak er wat moois van! Groetjes

• 26 Augustus 2010 - 15:02

Marcel:

Lampje,

Waar blijven de tomaten foto's