Het vertrek naar Valencia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Het vertrek naar Valencia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Het vertrek naar Valencia

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag 1: 21-08-2010

In de vroege morgen van 21 Augustus reden we onder begeleiding van Cees vd Dool in het holst van de nacht naar het duitse Weeze. We waren keurig op tijd en de reis verliep voorspoedig (is wel eens anders geweest...).
Aangekomen in Valencia, gingen we omstreeks 09.30 goedgemutst op zoek naar een hostel. De Lonely Planet (reisgids) werd eens opengeklapt en het eerste de beste hostel, aanbevolen door dit boek, werd aangedaan. Hier werd ons al snel duidelijk dat het vinden van een hostel deze dag niet zo gemakkelijk zou gaan worden. De ´fantastische´ muziekgroep Iron Maiden deed Valencia aan voor een concert en heel rockverslaafd Spanje leek naar de stad te zijn afgereisd. Daar wij dachten dat de liefhebbers van Lowlands bijzonder waren, bleken die van Iron Maiden nog extraverter gekleed te gaan. Grote neusringen, hanenkammen, armbanden met grote punten, heel veel lang haar en vooral oerlelijke types, we zagen ze allemaal voorbijkomen. Nu is daar op zich nog niet eens zo veel mis mee, maar deze vrolijke snuiters hielden werkelijk alle hostels in de stad bezet. Een vriendelijke meid van de VVV belde voor ons zo´n beetje heel ´hostel-Valencia´ af, zonder succes. Een hostel had nog 2 bedden, daar moesten we dan zsm naartoe komen. Wij sprongen in de eerste de beste taxi en gingen die kant op. Echter daar aangekomen, bleken de laatste plaatsen ook vergeven te zijn. Nadat Peet eerst maar eens zijn zomerse outfit (slippers en korte box) had aangetrokken, besloten we maar eens wat te gaan drinken. Goed drinken met temperaturen van boven de 30 graden is immers zeer belangrijk en daar houden wij ons uiteraard aan. In deze kroeg werd ons in het Spaans uitgelegd waar we een hostel zouden kunnen vinden. Aangezien ons beider Spaans niet meer is wat het ooit was, waren we niet helemaal zeker van onze zaak, maar dit mocht uiteraard de pret niet drukken. Al vrij snel liepen we over een pleintje en in een zijstraat viel ons oog op Hostal Rincon. Het zag er wat sobertjes uit, en dan druk ik me wellicht wat zachtjes uit, maar we besloten dat dit onder de huidige omstandigheden geen enkel probleem was. Eenmaal binnen, bleek er nog een 2-persoonkamer vrij te zijn, voor een prijs van €12,- per nacht per persoon. Nadat ik nog had gevraagd of dit inclusief ontbijt was (bleek niet het geval...), dat mag immers wel voor zo´n giga bedrag, besloten we graag dit aanbod te accepteren.

Na geinstalleerd te zijn, besloten we richting het strand te gaan. In Valencia werden wat fotootjes geschoten en we genoten van de mooie architectuur van deze stad. De rest van de dag hebben we lekker aan zee doorgebracht. Na te zijn bijgebruind en ´s avonds iets te hebben bijgeslapen, trokken we in ons beste pak richting het beruchte uitgaanscentrum van Valencia. Dit was allemaal op loopafstand van ons hostel. Eerst werden een paar kroegen aangedaan om vervolgens te belanden in de Fox Club. Hier werden contacten gelegd met een stel Nederlandse meiden, die ons meenamen naar een disco aan het strand (de place to be zogezegd). Na hier nog tot in de late (vroege) uurtjes te hebben doorgebracht, werd omstreeks 07.00 de terugreis weer aanvaard en was onze eerste dag ten einde.

• 23 Augustus 2010 - 21:17

Cees Van Den Dool:

Volgens mij waren jullie eerder in Spanje dan ik in Nederland thuis. Geniet er maar van, hier worden de avonden langer, en de temp.lager.
    Vraaggie? Martijn die dame op de foto is dat de eigenaresse van het hostel in Valencia?