Urk - Kampen - Goudriaan/Brandwijk - Reisverslag uit Goudriaan, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Urk - Kampen - Goudriaan/Brandwijk - Reisverslag uit Goudriaan, Nederland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Urk - Kampen - Goudriaan/Brandwijk

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Augustus 2010 | Nederland, Goudriaan

Urk – Kampen – Goudriaan / Brandwijk (Op de fiets 40km)

De dag van vertrek begon omstreeks 07.45, om 08.30 wachtte namelijk het ontbijt. Na een goed maal aan de boorden van het IJsselmeer, stapten we vol goede moed voor de laatste keer weer op ons stalen ros.
De krentenbollen werden uiteraard weer ´meegegapt´, je zou eens zonder eten komen te zitten in de toch beruchte Noord-Oostpolder of nog gekker, op het Kampereiland. Deze exotische oorden werden in een rustig tempo doorkruist en ongeveer 1,5 uur later doemde Kampen voor ons op. Uiteraard hoopten Peter en ik, ditmaal van beide kanten welgemeend, een glimp op te vangen van de roemruchte Rots van Kampen, beter bekend als Jaap Stam. Ook hem misten we helaas, dus enigszins gedesillusioneerd stapten we vervolgens in de trein naar Zwolle. Van hier bracht de trein ons in Utrecht. In deze trein werden we begeleid door een paar honderd jongeren, onderweg naar Lowlands. Ik kijk niet snel ergens van op, maar de zeldzame figuren, die bij dit festivalterrein uit de trein kwamen zetten, zorgden bij ons voor een mix van gefronste wenkbrauwen en een lach van verbazing.

Enfin, de trein in Utreg me statsie bracht ons verder naar Geldermalsen en van hier waren we binnen een half uur weer in de vertrouwde polder. ´Voelt als thuiskomen´, zou Don Leo zeggen, en dus zeiden wij dat ook maar tegen elkaar en zo was het eigenlijk ook (en dat al na 4 dagen van huis, wat een boertjes zijn we toch eigenlijk :)).

Na nog even gezwaaid te hebben naar een verder lege Put, namen we bij Goof voor de deur afscheid. De trip was wat ons betreft zeer geslaagd en we kunnen het eenieder aanraden.
Tip van onze zijde, mocht je ooit ook iets dergelijks in je hoofd halen, kijk voor vertrek even hoe de wind is en met name welke kant deze opwaait. Wij hebben hier niet echt op gelet en bleken het geluk aan onze zijde te hebben, maar het kan handig zijn….

Tot over een paar dagen in Espana!

• 19 Augustus 2010 - 18:03

Heleen:

Leuke foto's.
    En wanneer gaat nu het vliegtuig naar Spanje?
    Groetjes Heleen