Patmos - dag 16 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Patmos - dag 16 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Patmos - dag 16

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Augustus 2011 | Griekenland, Pátmos

Na te hebben uitgeslapen verlieten we het appartement van het oude Griekse vrouwtje. We liepen vervolgens bepakt en bezakt naar ons oude hotel, inmiddels een soort tweede huis voor ons. Hier aangekomen ontbeten we eens lekker, zoals gebruikelijk een continetaal ontbijt voor Peter en voor mij een Engels ontbijt. Vervolgens gingen we het wereldwijde web op, om Nederlands voetbal te kijken. Het was immers zondag en Ajax moest voetballen. En aangezien er geen barren op het eiland waren, die het uitzonden, moest het via internet gebeuren. Door familie en vrienden geholpen, wisten we uiteindelijk een site te vinden, die ons live Nederlands voetbal aanbod. Zo kon het dat we de rest van de dag lekker voetbal hebben zitten kijken. Tussendoor hebben we nog gezwommen, wat gelopen, gegeten en gedronken. Aan het eind van de middag arriveerde ook onze grote vrind Nikos, dus al met al werd het weer gezellig. Nikos had ditmaal ook zijn vrouw meegenomen. Deze Noorse, zijn derde vrouw inmiddels, bleek ongeveer 20cm groter te zijn dan Nikos, die ongeveer 1.60 lang is. Een bijzonder grappig gezicht, zo’n klein Griekje en zo’n grote Noorse Vikingvrouw. Enfin, hier hebben we de hele dag doorgebracht om vervolgens rond middernacht, na een emotioneel afscheid van onze vrinden aldaar, richting de haven te kuieren om op de boot naar Athene te stappen. Deze oceaanstomer liet zich gelukkig niet door een briesje tegenhouden en zodoende konden we uiteindelijk het eiland verlaten. Al met al was Patmos erg leuk, maar het was toch wel erg rustig.
Eenmaal op de boot liepen we naar het bovenste dek waar Real Madrid – Barcelona werd uitgezonden. We hadden immers pas 4 wedstrijden gezien die dag, deze kon er ook nog wel bij. Toen er gescoord werd ontstond er echter net naast ons onenigheid onder de Grieken, die ternauwernood de kop in kon worden gedrukt alvorens een grote knokpartij ontstond op de boot. Na afloop van dit potje hebben we een slaapplek opgezocht, wat inhield dat we een stoel vonden waarin we konden slapen. Hier hebben we de rest van de nacht doorgebracht.