Thessaloniki - dag 20 - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Thessaloniki - dag 20 - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Thessaloniki - dag 20

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Augustus 2011 | Griekenland, Thessaloniki

In alle vroegte stonden we deze dag op, om de reis vanuit Athene naar Thessaloniki te maken. Een taxi bracht ons op het busstation en na de dame achter de balie van de busmaatschappij eens vriendelijk te hebben aangekeken, konden we nog net als laatste 2 personen in de bus van 8.00 naar Thessaloniki springen. Ideaal, want dat scheelde ons weer 2 uur wachten en de busreis duurde toch al bijna 6 uur, dus dat zou een beetje zonde van de tijd zijn.
De busreis ging globaal van het zuiden naar het noorden van Griekenland. Alhoewel het lang duurt, kun je op deze manier wel iets van het landschap zien, dat in onze ogen verrassend groen was en behoorlijk bergachtig. Eenmaal aangekomen in Thessaloniki pakten we een taxi die ons naar het enige op internet aangegeven jeugdhostel bracht. Peter had zijn huiswerk weer goed gedaan en had op voorhand even zijn ‘Zwarte Berry’ geraadpleegd. Helaas zette het wereldwijde web ons op een dwaalspoor, want het aangegeven hostel bleek niet meer te bestaan. Omdat we inmiddels best wel dorst begonnen te krijgen, besloten we eerst maar eens de backpack op de grond te zetten bij een soort Irish Pub en hier onszelf op een koude goudgele rakker te trakteren. Vervolgens was het geluk op onze hand, aangezien een medewerker van deze pub ons verwees naar een hostel in de buurt. Een belletje die kant uit leerde ons dat er nog plek was voor deze 2 reizigers, dus dat was ook weer geregeld. Bij deze dus een gouden tip; lijkt alles even tegen te zitten, drink even een pilsje en het komt allemaal weer goed :).
Het hostel bleek erg leuk te zijn. Het was een echt backpackershostel, wat inhoudt dat de hele aarde hier zo’n beetje vertegenwoordigd was. Zo zaten op onze kamer naast deze 2 kaaskoppen een Amerikaan, een Australiër, een Italiaan, een Noord-Afrikaan en een ander niet-geïdentificeerde persoon. Verder was het hostel ingedeeld in werelddelen en zaten wij op kamer ‘India’. Toch leuk dat we hier ook nog even geweest zijn.
Na aankomst in ons hostel liepen we even een rondje door de stad. Daarna gingen we op het terras van het bij het hostel horende café zitten. Hier hadden ze allerlei spelletje, zo ook dammen, dus dit hebben we lekker zitten doen onder het genot van een biertje. Na ruim een uur kwam Marcus, onze Australische kamergenoot langszij. Na hem het dammen te hebben uitgelegd, deed hij ook een paar potjes mee. Daarna hebben we gewoon lekker zitten ouwehoeren over van alles en nog wat. Deze Marcus was toch wel een heel bijzonder persoon. Al 38 jaar oud, voorzien van lange goudgele dreadlocks, reisde hij de hele wereld over. Speciaal voor zijn Italiaanse vriendinnetje was hij deze zomer naar Europa gekomen, alwaar zij naast hem nog een vriend bleek te bezitten (niet te vertrouwen die Italianen). In Thessaloniki had hij eerst een weekje in een park gekampeerd, samen met een groep zigeuners. Dat was lekker goedkoop, aldus Marcus, want het kamperen was gratis en bij de zigeuners kon hij aanschuiven voor het eten. Morgen zou hij naar een Grieks eiland vertrekken voor een ‘hippie-achtig’ festival. Het eiland bevatte 1 berg en hij was van plan zijn tent bovenop de berg te planten, ondanks dat het feest zich op het strand afspeelde. Enfin, hij was ook vooral heel aardig, dus we vermaakten ons prima met hem. Nadat het cafe sloot, besloten Peter en ik de disco’s nog even onveilig te gaan maken. Toen werd het alsnog weer erg laat.

• 20 Augustus 2011 - 05:35

Arie En Ria:

Martijn en Peter
    Wij vonden het erg leuk om zo met jullie deze vakantie weer te beleven
    wij wensen jullie een hele goede vlucht vanavond XXX