Athene - dag 18 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Athene - dag 18 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Athene - dag 18

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Augustus 2011 | Griekenland, Athene

Aangezien we de avond hiervoor bijtijds op ons bed lagen, waren we deze morgen vroeg uit de veren. Na een ontbijt en een uitleg van de receptionist trokken we gewapend met een kaart van Athene en een goed humeur de oude stad in. We hebben vervolgens vele bijzondere plekken bezocht. Zo hebben we het oude complex van de olympische spelen bezocht, daar waar het een paar duizend jaar geleden allemaal begon. Ook zijn we bij / op de Akropolis geweest. Daarnaast hebben we nog vele andere mooie, historische plaatsen bezocht. Dit hebben we tot ongeveer halverwege de middag volgehouden. Vervolgens zijn we teruggegaan naar het hotel en na hier heel even te hebben uitgerust vertrokken we richting het stadion van Olympiakos Piraeus. Voor degenen die dit niet kennen, dit is volgens velen de grootste voetbalclub van Griekenland. En zij moeten deze week, morgenavond, tegen Galatasaray spelen. Dit is een hele grote voetbalclub uit Turkije. En ontmoetingen tussen Turken en Grieken, op alle fronten, schijnen bijzonder beladen te zijn. Griekenland is eeuwenlang door de Turken overheerst geweest en mede daardoor is de haat richting Turkije nog steeds voelbaar aanwezig.
Aangezien wij gek op voetbal zijn, besloten wij na wat informatie hierover te hebben ingewonnen, naar het stadion van Olympiakos te gaan om kaartjes voor deze wedstrijd te bemachtigen. Bij het stadion aangekomen, waren de kassa’s inderdaad geopend. Eenmaal te woord gestaan door een vriendelijke Griekse dame, bleek dat ze een identiteitsbewijs van ons nodig had om ons kaarten te kunnen verkopen. Waarschijnlijk om te voorkomen dat Turken stiekem kaarten zouden kopen voor deze pot, zij schijnen uit veiligheidsoverwegingen niet welkom te zijn. En aangezien wij weleens Turken zouden kunnen zijn, of niet, moesten wij terug naar ons hotel om ons paspoort op te halen. Ondanks dat het stadion goed te bereiken was voor ons, kostte het ons toch bijna 1.5 uur om ‘even’ heen en weer te gaan. Maar toen hadden we wel de felbegeerde kaarten voor deze beladen pot in de knip.
Hierna zijn we weer teruggegaan naar het hotel. De rest van de avond hebben we vervolgens gevuld met eten en drinken.