Patmos - dag 15 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Patmos - dag 15 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Patmos - dag 15

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Augustus 2011 | Griekenland, Pátmos

Deze dag moesten we helaas ons hotel weer uit, alle kamers waren immers volgeboekt. De manager, regelde voor ons echter een ander verblijf. Net voor het ontbijt werd ik uitgenodigd achterop te stappen op zijn scooter, om even te gaan kijken of het iets was. Het bleek een kamer te zijn, in een gebouwtje, uitgebaat door een oud Grieks vrouwtje. Nadat we terug waren, kwam Nikos ons ophalen. Dit was de barman van het hotel en hij had aangeboden ons mee te nemen naar een strand aan de andere kant van het eiland. Hij kwam ons hiervoor speciaal ophalen bij het hotel met een oude gare Seat Marbella. Ik mocht achterin gaan zitten, er was geen bank aanwezig, en Peter kroop naast Nikos. Hij bracht ons vervolgens naar het meest verlaten strand dat we ooit hebben gezien. Nikos dook gelijk de enige strandtent in die het strand rijk was en wij gingen het strand eens bekijken. Het was geen zandstrand, maar een van stenen. Onder een grote boom stond een tafel met stoelen, waarop Peter zijn theorieboek voor de motor eens opzocht en zijn theorie ging leren. Ik besloot een boek te gaan lezen van Peter’s zus (bedankt hiervoor :)). Nadat een paar uur later Peter uitgeleerd was en ik uitgelezen zochten we onze vrind Nikos weer eens op in de strandtent. Het was inmiddels 3 uur geweest en omstreeks 4 uur moest Nikos werken. Eenmaal in de strandtent troffen we Nikos aan met zijn Griekse maten, flink drinkend en rokend. Wij werden meteen aan de tafel uitgenodigd en voor we het wisten hadden we ook de nodige pils achter de kiezen. Peter werd onmiddellijk omgedoopt tot Petros en ik werd vanaf Martinos genoemd. Bij zo’n beetje iedere slok werd er geproost, ‘Jamas’ zoals de Grieken zeggen, dus de ‘Jamassen’ waren niet van de lucht. Ook werd er flink gegeten. Allemaal erg exotisch, maar uiteraard lieten we ons niet kennen en alles werd geprobeerd. Zo ook toen als klap op de vuurpijl een octopus voor onze neus werd gezet. Ik hield het bij 1 tentakel met zuignappen voor gezien, maar Peter vond het zowaar nog lekker ook. Dus kijk niet vreemd op als je binnenkort in Goudriaan bij een etentje aan de Wetering octopus geserveerd krijgt ;). Ruim na 4 uur verlieten we de strandtent, Nikos was al een paar keer gebeld vanuit het hotel waar hij bleef, om met de ouwe Seat van Nikos weer naar Skala te slingeren. Heelhuids bij het hotel aangekomen, waar Nikos zijn auto parkeerde met de ramen open en de sleutels in het stopcontact (makkelijk bij vertrek) zochten wij ons nieuwe onderkomen op. Na een kwartiertje lopen kwamen we hier aan. Na geïnstalleerd te zijn, een watermeloen achter onze kiezen te hebben gestopt, zochten we het hotel weer op voor een biertje. Nikos zat inmiddels lekker voetbal te kijken en liet het werk aan zijn collega’s over. Wij gingen naast hem zitten en dronken nog wat met hem. Later op de avond zochten we wederom dezelfde bar op, van de avond ervoor, maar het was lang niet zo druk deze avond. Aangezien het uitgaan pas rond 2.30 op Patmos een beetje loskomt, werd het alsnog vrij laat.