Patmos - dag 13 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Patmos - dag 13 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Patmos - dag 13

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Augustus 2011 | Griekenland, Pátmos

Deze dag zouden we vertrekken naar Samos, met de nadruk op ‘zouden’. Na onze spullen bij elkaar gepakt te hebben, besloten we na een goed ontbijt de dag op het strand door te brengen. De boot ging omstreeks 17 uur vanuit de haven van Patmos, zo’n beetje tegenover ons hotel.
Op het strand werden we vervolgens aangesproken door een Oostenrijker. Toen hij begreep dat we vandaag naar Samos zouden vertrekken, vertelde hij dat de boot niet zou varen ivm te veel wind op zee. Aangezien we deze Alpenbewoner niet helemaal op zijn woord geloofden, besloten we dit toch maar even te checken. Bij de ferrymaatschappij werd dit slechte nieuws helaas bevestigd. Vervolgens hebben we maar de boot van een dag later geboekt. In het hostel konden we gelukkig nog een nacht langer blijven, in onze oude kamer. Dus dat was een kwestie van de tassen, die nog in het hotel stonden tijdens ons verblijf aan het strand, weer omhoog sjouwen en omkiepen :).
’s Avonds hebben we weer eerst in het hotel iets gedronken en daarna in het uitgaansleven van ‘Patmos’. We kwamen in een tent terecht, Koukloumava (of iets dergelijks), wat in ieder geval begon te lijken op een uitgaansgelegenheid. Maar aangezien we de volgende bijtijds zouden vertrekken naar Samos, besloten we het niet te laat te maken en zochten onze bedstee weer op.