Patmos - dag 12 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Patmos - dag 12 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Patmos - dag 12

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Augustus 2011 | Griekenland, Pátmos

Deze dag besloten we na een goed ontbijt een scooter te huren. Voor 25 Euro hadden we een prima scooter onder onze derrière, inclusief een volle tank brandstof. Even daarvoor maakten we nog iets grappigs mee bij het postkantoor. We hadden beiden in Turkije een stapel kaarten gekocht, maar aangezien we niet van iedereen adressen direct paraat hadden, waren een aantal kaarten niet in Turkije gepost. Eenmaal in Griekenland kregen we via enige hulplijnen wel de benodigde adressen te pakken en konden de kaarten gepost worden. Echter, kaarten met een Turkse postzegel posten in Griekenland blijkt niet zo’n veel voorkomend verschijnsel te zijn. Op het postkantoor stond degene die ons te woord stond dan ook even raar op zijn neus te kijken. Hij wist echt niet wat hij hiermee aanmoest en na overleg met een collega ging er een dikke streep door de Turkse postzegels. Er moest en zou een Griekse postzegel overheen. Dus als het goed is zullen een aantal mensen aan het thuisfront straks in het bezit zijn van een unieke kaart uit Turkije, voorzien van een Griekse stempel en postzegel, met daaronder een Turkse postzegel.
Met de scooter zijn we vervolgens in een dag het complete eiland Patmos over gescheurd. We begonnen in het klooster van Johannes, waar nog steeds Griekse monniken actief zijn. Dit is toch wel apart om te zien, van die mannen met lange baarden die de hele dag bijna niets anders doen dan bidden. Aangezien Patmos zeer belangrijk is binnen de Grieks-Orthodoxe kerk kom je deze monniken (maar ook nonnen) over het hele eiland tegen. Overal zijn ook kerkjes en kloosters te zien.
Verder hebben we een afgelegen strand bezocht, het zogenaamde Lampi Beach. Met een paar strandtentjes en een handvol andere badgasten was het hier vooral genieten van het weer en de schoonheid van de natuur. De rest van de dag hebben we gevuld met de tank leegrijden van de scooter, die ons naar alle uithoeken van het eiland bracht. Erg mooi en iedereen aan te raden die Patmos eens gaat bezoeken.
’s Avonds hebben we een biertje gedaan in het hotel, met de barman Nikos. Een erg grappig mannetje, met de looks van een piraat. Aangezien het nachtleven van Patmos verder niet al te veel te bieden had, hebben we na een pilsje in een andere tent ons bed maar weer opgezocht.