Patmos - dag 11 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Patmos - dag 11 - Reisverslag uit Pátmos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Patmos - dag 11

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Augustus 2011 | Griekenland, Pátmos

Toen rond 9 uur de wekker ging, speelde zich weer een vergelijkbaar verhaal af als toen we uit Bodrum vertrokken. Alhoewel, we hadden nu net een paar uurtjes meer slaap gehad en waren derhalve iets fitter. Enfin, ruim een uur later vertrokken we bepakt en bezakt weer uit ons hotel en liepen naar de haven, alwaar de boot naar Patmos zou vertrekken. Na een halfuurtje, knikkebollend, wachten in de haven meerde de boot daadwerkelijk aan en een minuut of 10 later lieten we Kos alweer achter ons. Na eerst een krap uurtje in het ruim op een ‘bioscoopachtige’ stoel te hebben doorgebracht, besloten we eens aan dek te gaan kijken. We hadden geboekt voor de snelle boot en dit was inderdaad goed te merken. We gingen met grote snelheid over het water. Hoe hard precies durf ik niet te zeggen, maar we hadden er in ieder geval flink de sokken in. Je kon beter geen pet op je hoofd zetten, want die zou zeker afwaaien en als je een stukje tegen de wind inliep dan stond je helemaal schuin.
De boottocht duurde alles bij elkaar zo’n 2.5 uur en was een schitterende ervaring. Voordat we aankwamen op Patmos deden we ongeveer 5 andere eilanden aan, de een nog mooier dan de andere, voorzien van palmbomen en prachtige strandjes en baaien. We waanden ons een beetje in de Cariben en dit werd nog eens bevestigd toen we een Johnny Depp ‘look-a-like’ op het schip ontwaarden. Gelukkig besloot deze captain Jack Sparrow ons schip niet te kapen, dus keurig volgens schema kwamen wij aan op Patmos. Naast een toeristische trekpleister is dit eiland binnen het christelijke geloof zeer belangrijk. Johannes schreef hier namelijk het laatste hoofdstuk van de bijbel en als gevolg hiervan komen jaarlijks vele duizenden pelgrims het eiland bezoeken.
Eenmaal aangekomen op het eiland, werden ons direct weer allerlei hotels aangeboden. Na wat afdingen, weglopen, etc,- liepen we mee naar hotel Delphini. Dit bleek een schitterend hotel te zijn, waar wij voor 20 Euro pp per nacht wensten te overnachten (Er was ons 25 pp aangeboden). Eenmaal in het hotel was de baas het er niet helemaal mee eens, maar nadat we dreigden weer weg te gaan, werd na kort beraad besloten dat we toch voor deze prijs mochten blijven. En zo verbleven we voor het eerst op een luxe hotelkamer, inclusief airco, koelkast, eigen badkamer en een balkon, voor 2 tientjes. Hier besloten dan ook maar eens snel van te gaan genieten. Na wat te hebben uitgerust besloten we vervolgens te gaan zwemmen. Hierna liepen we terug naar ons hotel en na ons te hebben opgefrist zakten we neer op het prachtig gelegen terras van ons hotel. Wat later op de avond liepen we nog even het dorpje in om wat te gaan eten. Rond middernacht hielden we het vervolgens weer voor gezien. Morgen weer een dag.

• 10 Augustus 2011 - 17:00

Ria:

jongens wat geweldig leuk dat wij ook een beetje met jullie meekunnen leven zo En wat is het leuk dat jullie zoveel meemaken en veel indrukken op doen. Veel meer als dat je op 1 plek blijft geweldig geniet er nog maar van xxx

• 14 Augustus 2011 - 13:35

Pascale:

Hee('ll)
    Wat een belevenis hebben jullie hahaha
    Daar echt super lekker weer!
    Dat willen wij ook wel
    Hier regent het alleeen maar ):
    Al chicks gespot?
    Ik mag haar als eerste zien he hahaa
    Jij keurt die van mij ook dus ;p
    Dikke kus