Kos - dag 10 - Reisverslag uit Kos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Kos - dag 10 - Reisverslag uit Kos, Griekenland van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Kos - dag 10

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Augustus 2011 | Griekenland, Kos

We ontwaakten deze dag bijtijds en besloten vervolgens eerst eens goed te gaan ontbijten. We kozen deze keer voor een Engels ontbijt, wat inhield dat we lekker in alle vroegte worst, eieren, spek en toast naar binnen zaten te harken. De Engelse keuken mag dan misschien culinair niet al te hoogstaand zijn, eerlijk is eerlijk het vult wel. Met goed gevulde magen maakten we vervolgens een rondje door het historische gedeelte van Kos-stad. Een kerkje hier, een oude ruïne daar, etc,-. Een paar moskeen, overgebleven van eeuwen Turkse overheersing waren inmiddels omgetoverd tot cafés. Ook liepen we even bij het kantoor van de veerdienst van en naar Kos binnen. We wilden namelijk de volgende dag weer vertrekken. We besloten vervolgens naar Patmos te gaan. Dit zou een klein en mooi eilandje zijn.
Na alles te hebben geregeld, trokken we ons zwempak aan en togen richting het strand. Hier hebben we lekker de hele dag doorgebracht op een strandstoel, met af en toe een verkoelende plons in het water. Aan het eind van de dag gingen we weer terug naar het hotel. Tegenover ons hotel bevond zich een afhaal-griek, dus gewapend met een zak friet en giros, ondersteund met wat pils, gingen we op het dak van het hotel zitten, waar een aantal stoelen en banken waren opgesteld. Hier zat een ouder Frans echtpaar en met hen raakten we aan de praat. Nadat zij vertrokken, kwamen een drietal Australiërs ons vergezellen. Met hen en later nog een vierde Aussie hebben we tot middernacht lekker op het dak gezeten. Vervolgens besloten we met zijn allen te gaan stappen. Dit zou uiteindelijk nog een lange nacht worden, die tegen ochtendgloren zou eindigen.