Izmir - dag 5 - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Izmir - dag 5 - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Izmir - dag 5

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Augustus 2011 | Turkije, Izmir

Omstreeks 6 uur in de morgen arriveerden we per bus in Izmir; de derde stad van Turkije, gelegen aan de Middellandse Zee en volgens velen de stad waar ’s lands mooiste vrouwen zouden wonen. Buiten de bus werden we meteen in het Duits aangesproken en weer een paar minuten later vonden we onszelf terug in een volgepakt minibusje, tussen een aantal Turkse gezinnen. We werden keurig in het centrum afgezet en voordat we onze knip hadden kunnen trekken om voor deze rit af te rekenen was de chauffeur alweer achter het stuur gesprongen en weggescheurd. Heel vervelend voor ons uiteraard. Enfin, we hebben eens bij wat hotel geïnformeerd naar prijs en beschikbaarheid en een kwartiertje later lagen we al lekker op een hotelbed bij te komen van de reis. Het immers nog steeds erg vroeg.
Rond een uur of 11 in de morgen zijn we vervolgens de stad in gewandeld. Eerst gingen we op zoek naar een tent om te ontbijten. Na een ijsje bij de McDonalds vonden we een geschikte eettent. We werden in keurig Engels te woord gestaan door een jongen, iets ouder dan wij. De persoon, genaamd Capi, bleek jarenlang in Marmaris te hebben gewerkt als barman en had hieraan een Nederlandse vriendin overgehouden uit Roermond overgehouden. Na ons ontbijt liet hij de boel de boel, hij werkte bij zijn broer, en bracht ons naar de boulevard om te laten zien waar leuk kon uitgaan in Izmir. Onderweg werden we nog even een kwartiertje in een shoarmatent gedropt, want onze vrind moest nog even bij een auto gaan kijken. Hij handelde namelijk ook in auto’s. Wij vonden het allemaal wel prima, we hadden met hem immers een gratis gids. Na aangekomen op de boulevard hebben we met Capi op een terras nog een biertje gedaan, waarna hij weer terugging naar eettent van zijn broer. Wij zijn vervolgens nog heel de middag op dit terras blijven hangen; een evaluatiemoment zullen we maar zeggen.
Tegen de avond zijn we via de boulevard weer teruggewandeld naar ons hotel. Izmir bleek erg mooi gelegen te zijn aan de zee. Het is echter langs de boulevard niet geschikt om te zwemmen. Er is als het ware een stenen kade en de zee golft hier constant tegenaan. Als je erin zou duiken, wordt je denk ik vrij snel tegen een stenen wand aangesmeten.
In het hotel hebben we vervolgens even uitgerust. Al die nieuwe indrukken gaan duidelijk niet in je koude kleren zitten. Vervolgens hebben we naast ons hotel gegeten. Aangezien we buiten de boulevard verblijven is het hier allemaal niet zo duur. Voor ongeveer 5 Euro hadden we gegeten en gedronken!
Hierna zijn we wederom naar de boulevard gegaan, waar we voetbal hebben gekeken. Trabzonspor (Turkse club) nam het op tegen Benfica. Na afloop van deze wedstrijd zijn we nog even een kijkje gaan nemen in de uitgaansstraat, maar op een woensdagavond waren de terrasje gezellig bezet, maar verder was er weinig vertier te beleven. Een paar biertjes verder zijn we dan ook maar weer naar ons hotel teruggegaan.

• 05 Augustus 2011 - 08:36

Ria:

vind het erg fijn dat jullie het erg goed hebben, en ook mooi weer
    Erg leuk om ook de foto's te zien
    kijk al weer uit na het volgende verslag xx uit Bleskensgraaf

• 05 Augustus 2011 - 13:27

Edwin:

Een vriendin uit Roermond!?!? Toevallig één met een bloemenwinkel ;-)

• 05 Augustus 2011 - 15:54

Nicole:

he ome peter is het daar leuk misteje wel op omas verjaardagxxxxxxxxxxxxxjes van mij

• 05 Augustus 2011 - 16:33

Wim En Judith:

Beyler Hey

yi elenceler ve yapmayacaklar eyler yok.
    Burada hava aslnda hala oldukça olmasdr.

Selamlar Wim ve Judith

• 05 Augustus 2011 - 20:36

Gert En Carla:

Hoi Peter,
    Geniet van je vakantie,en drink niet te weinig...
    Heel veel plezier,
    Groet uit Leersum..