Istanbul - dag 4 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Peter Vlot - WaarBenJij.nu Istanbul - dag 4 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Peter Vlot - WaarBenJij.nu

Istanbul - dag 4

Door: martijnenpeter2010

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Augustus 2011 | Turkije, Istanbul

Na een dag ontzettend actief te zijn geweest, besloten we onze laatste dag in Istanbul maar weer aan het strand door te brengen. We pakten wederom de tram richting het strand en het viel ons op weg hier naartoe al op dat het lang niet zo druk was als op zondag. Op het strand bleek dit te kloppen. Het was heerlijk rustig, er waren hooguit een paar honderd mensen, terwijl het afgelopen zondag niet onderdeed voor Scheveningen op een zomerse dag in het weekend. We hebben hier lekker tot een uur of half 5 in de middag op een strandstoel gelegen, gelezen en gezwommen. Lekker ‘ontstressen’ zeg maar. Niet dat ik stress heb gelukkig, Peter waarschijnlijk net ietsje meer, maar het was wel lekker zo’n dagje niksen. Daarna zijn we weer teruggegaan naar ons hostel. Hier hebben we onze spullen gepakt en afscheid genomen van onze gastheren. Vervolgens zijn we lopend en met de tram, door de bazaar, bij de pont naar het Aziatische gedeelte van Istanbul beland. Na een boottocht van een minuutje of 20 stond we vervolgens opeens in een ander werelddeel. Op zich wel een aparte gedachte. Enfin, hier hebben we een bus geboekt naar Izmir, onze volgende bestemming. Aangezien onze bus omstreeks een uur of 10 in de avond zou vertrekken en het pas 8 uur was, konden we nog even wat eten. Ook konden we weer zien hoe ingrijpend de ramadan is voor een groot deel, lang niet iedereen doet mee, van deze mensen is. Zo zat een jongen naast ons met een bord soep en een broodje Doner voor zijn neus, zeker nog een kwartier te wachten tot de imam begon te zingen vanuit te moskee, het teken dat er weer gegeten mocht worden. En als je dan de hele dag nog niets hebt gegeten, dan kan ik me voorstellen dat dit een lang kwartiertje moet zijn geweest voor deze jongeheer.
Enfin, omstreek 10 uur begon onze nachtrit naar Izmir, die als het goed is 8 uur zou duren. Slapen zouden we doen in de bus, dus dat scheelde weer een ho(s)telovernachting. De bus bleek zeer luxe te zijn. Zo had iedere passagier de beschikking over een beeldscherm, waarop tv gekeken kon worden. Peter gaf het na een tijdje op, omdat zijn Turks niet helemaal meer was wat het is geweest. Ik heb Lord of the Rings in het Turks zitten kijken. Niet omdat ik wel Turks versta overigens, maar omdat ik deze film al eens gezien had en dus wist hoe ie ging. Na tussendoor nog een overtocht met een boot, besloten we vervolgens de binnenkant van onze ogen maar eens te gaan bestuderen. Morgen in Izmir wachtte immers weer een lange nieuwe dag.

• 03 Augustus 2011 - 20:10

Edwin:

Hey Mannen,

Blij weer wat van jullie te horen... was al bang dat jullie ritueel geofferd waren voor de Ramadan. ;-) Tot de volgende update dan maar weer....

Hoe is het met de brilstand trouwens....

Mzzl

• 04 Augustus 2011 - 07:13

Heleen:

Altijd weer leuk om te lezen hoe het jullie vergaat... Geniet! en veel plezier in Izmir. Kus voor Peet.
    PS Mis nog wel foto's ??

• 04 Augustus 2011 - 14:38

Pascale:

Hee peet
    Fijn om te horen dat het zo leuk is,
    Hahaha moet je maar weer wat turks gaan leren (:
    Lekker bruin geworden zeker,
    Vast alleen maar lekkere meiden hahaha
    Of heb je geen zin om te gaan kijken (;

Veel plezier verder

Dikke kuss

• 04 Augustus 2011 - 20:20

Cees Van Den Dool:

Prachtig daar in TOERKIE, mooi dat mijn collega gelijk had, het is daar echt veel mooier dan in Nederland? Volgens mij gaan jullie er echt lekker van genieten daar, zon, biertje,uitzicht, en nog veel meer,veel plezier. Ik ga mij regenjas weer aantrekken. Brrrrrrr.

Groet van de Donk, Cees.